Digitalisering, global osäkerhet och ökade krav från omvärlden ställer nya krav på alla typer av organisationer. Oavsett om det rör sig om en offentlig aktör, ett tillverkande företag eller en kunskapsintensiv tjänsteverksamhet krävs förmåga att hantera störningar, förebygga risker och säkerställa att verksamheten fungerar även i utmanande lägen.
Det krävs ett systematiskt arbete med affärskritiska processer, kontinuitet, informationssäkerhet, förtroende och långsiktig hållbarhet.
Områden i fokus
I samverkan med tekniska samarbetspartners kan även spetskompetens inom IT och säkerhet integreras vid behov.
Exempel på åtgärdsområden
Regelverk som en del av helheten
Regelverk som NIS2 och GDPR kan ses som en integrerad del av ett större arbete med att bygga verksamhetsresiliens och förtroende. Fokus ligger på långsiktig förmåga att möta förändringar och hantera osäkerhet.
Kontakt
För mer information om hur arbetet med trygghet, kontinuitet och motståndskraft kan struktureras och stärkas – välkommen att höra av dig.